Hahei en Raglan

30 november 2017 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Nadat ik het hostel opnieuw met een Nederlander op de kamer lag was het vroeg op en wachten op de stray bus die ons naar hahei zou brengen. Na een uur wachten en een hellingproef die gelukkig na enige tijd werkte waren we onderweg. Dit keer de chauffeur genaamd lightning. Alle chauffeurs krijgen een bijnaam en het is duidelijk waarom hij zijn benam heeft, hij is namelijk niet zo snel is inmiddels al meermaals gebleken. Verder prima en gezellige kerel overigens, alleen is hij niet zo van de tijd. Zo ook toen we onderweg naar hahei nog stopten voor boodschappen, aangezien het kamp in hahei wat afgelegen is en daardoor er niet op loopafstand een supermarkt is. We moesten om 11:10 weer bij de bus zijn waardoor we alles erg snel moesten doen. Hij kwam zelf echter pas om 12:00 terug...

Gelukkig hadden we geen haast en hahei is tot op heden zeker de beste plek waar ik heb gezeten. Mooi plekje voor alleen onze groep, vlakbij het mooiste strand waar ik tot op heden in mijn leven ben geweest. Echt schitterend! Daar die middag dan ook lekker gelegen en in de avond een gezellige bbq met zijn allen. Echt een heel mooi en schoon kamp, waar ik twee nachten ook heerlijk heb geslapen. Zelfs met 11 man op de kamer.

Op dag 2 gingen we eerst naar hot water beach. Helaas ging het al snel regenen, maar alsnog was het zeker de moeite waard en een bijzondere ervaring. Door een kuil in het zand te graven komt er soms ineens kokend heet water omhoog. Zo heet dus dat je er niet in wil staan. Door de regen zijn we vervolgens snel terug naar het kamp gegaan. Het was gelukkig maar een klein buitje en het klaarde weer erg goed op. Gelukkig maar want in de middag ging ik kayakken voor een goede drie uur. Daarbij lekker actief geweest, het mooie cathedral cove bezocht en genoten van een lekkere cappuccino op het strand die door onze gids werd gemaakt. We waren per gids met 4 kayaks met elk 2 personen. Mooie trip om mijn GoPro weer te gebruiken :)

Terug in het kamp zeker 2 uur voetvolley gespeeld en daarna lekker vroeg gaan slapen. Vanochtend namelijk al vroeg weg onderweg naar raglan, waar ik nu in mijn hostel zit. Tot op heden het minst hygiënische hostel en ik vind het dan ook niet erg om weer door te gaan morgen. Bij aankomst een goede 10 km gelopen van en naar het strand. Raglan staat vooral bekend als de beste surfbestemming van nieuw zeeland en zodoende ook wel benieuwd om mensen aan het werk te zien. Zelf gekozen om hier geen lessen te volgen en mijn geld in andere zaken te stoppen, zoals een bezoek aan de waitomo caves en hobbiton wat voor morgen op de rol staat.

Aangezien ik hier geen bereik heb maar wel WiFi, heb ik wat foto’s op Facebook gezet. Tot snel lieve mensen :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Robin, Loes en ladies:
    3 december 2017
    Hey Jurgen, superleuk om je zo te volgen. Wat een gaaf stuk van het Noordereiland! Geniet nog van de zomer. Liefs uit koud Breda met pepernoten:-)