Het diepe zuiden

22 december 2017 - Stewarteiland, Nieuw-Zeeland

Inmiddels zit ik in stewart island in mijn hostel voor mijn laatste van drie avonden. Het was hier heerlijk rustgevend en anderzijds ook best inspannend met twee dagen van flinke wandelingen van ongeveer 30 km per dag.

Eerst terug naar queenstown waar ik enkele leuke avondjes uit heb gehad gecombineerd met een regenachtig middagje in het poolcafe. De andere dag was het heerlijk weer en daarom besloten om samen naar de luge te gaan bovenop een berg. Bergop zijn we gelopen, wat is ons zeker een uur kostte. Terug naar beneden hebben we de gondola gepakt, waardoor ik het idee had dat ik in een ski-oord zat. Bovenop de berg erg genoten met wat reisgenoten van de luge. Een soort mariokart waarbij je je snelheid bepaalt door een stang naar je toe of van je af te duwen in een klein karretje. Erg genoten om mensen in te halen en met de GoPro te filmen.

Daarna weer op stap gegaan met een flinke groep en het opnieuw net wat te laat gemaakt merkte ik de volgende ochtend in de bus. Die slaap heb ik inmiddels gelukkig ingehaald. Afgelopen nacht had ik zelfs geen kamergenoot en geen wekker gezet. Die dag zelf was een van de hoogtepunten, namelijk milford sounds en de schitterende omgeving daar omheen. We hadden ontzettend geluk met het weer daar, aangezien er veel watervallen waren door de regen in de ochtend. Toen wij echter op de boot zaten was het stralend weer. Echt genoten van het natuurschoon!

Die avond in een heel afgelegen plaatsje geslapen waar het flink afkoelde en het dan ook flink wennen was na een hostel in de stad queenstown. Wel lekker vroeg gaan slapen om mijn slaap in te halen. De volgende dag in de buurt nog wat mooie stops om daarna verder naar het zuiden te gaan om uiteindelijk de ferry naar stewart island te pakken. Daar zijn we lekker uit eten geweest met een klein groepje na een ontstuimige ferryrit daarheen. Vervolgens pinguïns gezien en geprobeerd om ook kiwi’s te spotten maar helaas zonder succes. Wellicht heb ik morgen meer succes op ulva island waar ik in de ochtend heen ga.

De afgelopen dagen vooral veel gelopen en ook wel genoten om even alleen te zijn. Zowel vandaag als gisteren zeker 30 km gelopen en dat voelt ook erg goed. Morgen weer terug naar queenstown om daarna kerstavond te vieren in mount cook. Bij deze wil ik iedereen hele fijne kerstdagen wensen!! Geniet ervan en meer details over mijn kerstdagen voor oudjaar.

1. Michel:
    22 december 2017
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Geniet van de feestdagen, maak er iets onvergetelijks van :)