Begin van het nieuwe jaar - wellington

1 januari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vanavond mijn laatste avond in wellington en morgen door naar rotorua. Vandaag een rustige nieuwjaarsdag beleefd door alleen even naar de botanische tuinen te gaan en verder lekker te relaxen in mijn hostel.

Vorige keer eindigde ik met de reis naar picton die op de planning stond en daar heb ik uiteindelijk voor opnieuw een grote hike/wandeling gekozen van 30 km over een deel van het queen charlotte track. Dit keer weer met een hele andere groep die ik die dag in de bus leerde kennen. Op de dag van aankomst nog even de plaatselijke Ierse pub in geweest en wat slaap ingehaald na een kort nachtje in christchurch. Mijn kamergenoten vonden het namelijk nodig om nogal veel geluid te maken door hun tassen in en uit te pakken en ondertussen ook het licht aan te doen, dat hoort er soms bij in een hostel helaas. Die dag gelukkig weinig last gehad van weinig slaap.

De dag vervolgens besteed aan de hike met hier en daar prachtige uitzichten. Vervolgens de net iets te warm afgestelde jacuzzi in om de spieren wat rust te gunnen onder het genot van een koud pilsje :) Vervolgens lekker uit kunnen slapen aangezien de ferry pas om 14 uur vertrok. De ochtend daarom benut om afscheid te nemen van de mensen met wie ik de hike had gedaan met daarbij een heerlijke oliebol. Ik vind mezelf geen uitgesproken liefhebber, maar dat was toch wel lekker. De bakkerij op de hoek had namelijk verschillende Nederlandse lekkernijen waaronder speculaas en boterkoek. Op de ferry heb ik dan ook genoten van mijn gevulde speculaas.

Bij aankomst in wellington was het een weerzien met oude bekenden met wie ik ook oudejaarsnacht heb doorgebracht. Leuk om zodoende te horen waar die reizigers heen zijn geweest en hoe ze plekken hebben beleefd die ik ook heb bezocht. De volgende ochtend Mount Victoria beklommen met groepje om een mooi uitzicht te hebben over de stad. Daarna het museum opnieuw bezocht om de exposities die ik de vorige keer nog niet had gezien nu wel te bekijken. Opnieuw erg mooi en leerzaam. Daarna klaargemaakt voor oudejaarsavond door een fles rode wijn te kopen. We hadden namelijk een all you can eat geboekt waarbij je je eigen wijn mee mocht nemen. Het was erg lekker en bovendien erg gezellig. Na het eten naar de haven gelopen om wat oude klassiekers als the final countdown en bohemian rapsody te horen. Dan krijg je toch een beetje het pop 2000 gevoel zo vlak voor het nieuwe jaar. Het vuurwerk stelde helaas niet heel veel voor, maar dat mocht de pret niet drukken. Na nog wat drankjes hier en daar zat de avond er op.

Morgen met de intercity bus in plaats van de stray bus naar rotorua om de dag erna het thermische park van wai-o-tapu te bezoeken. Daarover meer details in mijn volgende update. Tenslotte wil ik iedereen bij deze het allerbeste toewensen voor 2018. Dat het een schitterend jaar mag worden voor jou en je naasten!

1. Loes & Robin:
    1 januari 2018
    Allereerst natuurlijk nog de beste wensen voor 2018!! Je start had niet beter kunnen zijn. ;)
    Wat een gaaf en afwisselend blog weer Jurgen! Super wat je allemaal meemaakt en voor ons bij vlagen ook herkenbaar. Sterker nog: we kunnen die gevulde speculaas bijna proeven die we een paar jaar geleden ook bij diezelfde bakker hadden gekocht.

Enjoy Rotorua en we kijken uit naar het volgende bericht.

Ciao!