Einde van nieuw zeeland en begin van het toetje Tasmanië

9 januari 2018 - Hobart, Australië

Zo het was weer even geleden dat ik een update heb gestuurd. Inmiddels zit ik in mijn hostel in Hobart, Tasmanie. Morgen heb ik hier een vrije dag om Hobart al wat beter te leren kennen en nieuwe schoenen te kopen waarschijnlijk. Vanochtend tijdens het inpakken in een veelal donkere kamer ben ik 1 schoen verloren... Ach ja, ze waren aan vervanging toe en dan heb ik meteen een mooi souvenir.

Eerst terug naar rotorua, na een busreis met een andere maatschappij kwam ik in een regenachtig rotorua aan. De busreis gaf me wel met heimwee naar de stray bus, dit is echt alleen reizen van plek naar plek. Ook de dagen in rotorua met de regen en met het uiteindelijk niet doorgaan van mijn trip naar de oostkust, waren zeker de minste dagen van mijn reis. Daardoor juist ook wel leerzaam en brengt het allemaal meer in perspectief. Plan in rotorua was om een dag te gebruiken om naar wai-o-tapu te gaan, een thermisch park met geisers en door zwavel gekleurde en rokende meren. Dat deel van de planning lukte ook volledig, maar bij terugkomst had ik een mail gekregen dat mijn trip voor de komende drie dagen was geannuleerd. Daarom de middag benut om een nieuw plan te maken en dat werd Napier. Vooraf had ik dat al met potlood opgeschreven en ook hier had ik van diverse mensen de tip gekregen om te gaan. Nu paste dat in mijn planning en ik ben blij dat hebt uiteindelijk zo is gelopen. Door een cycloon was het weer langzaam aan de betere hand en zo heb ik daar erg kunnen genieten van een mooie wandeling, het aquarium, levende kiwi’s achter glas in datzelfde aquarium, een geslaagde wijntour en mooie art deco gebouwen en sfeer in een leuk klein stadje. Vervolgens was het vooral reizen van plek naar plek met tussendoor een aantal uur wachten. Positieve hoogtepunt daartussen was zeker waiheke island. Een prachtig eiland met mooie stranden, wijngaarden en enkele bierbrouwers. Ik heb me daar dan ook getrakteerd op een lekker luxe lunch en dat was heerlijk.

Nog steeds blijft het soms bijzonder hoe je mensen ontmoet. Zo stond ik vanochtend om 3 uur bij een bushalte in Auckland te wachten toen twee andere backpackers ook dezelfde shuttle richting het vliegveld moesten hebben. Dat bleek uiteindelijk een koppel uit Eindhoven te zijn en we waren uiteindelijk de enige mensen in die bus. Ik ben benieuwd wie ik nog meer ga ontmoeten de komende dagen. Vervolgens kijk ik er erg naar uit om jullie weer persoonlijk te spreken, eerst ga ik nog lekker van Tasmanië genieten met onder andere een achtdaagse tour.