Paihia - Bay of Islands/Nederlanders

26 november 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Op dit moment zit ik aan een lekker biertje en wordt vanavond mijn vierde en laatste nacht in Paihia. Dit is zeker meer mijn ding in vergelijking met Auckland. Leuk klein plaatsje aan de bay of islands.

Na vroeg uit de veren stond ik op de stray bus te wachten en al snel volgden er meer mensen. Ik hoorde hier en daar al wat Nederlands en bij de laatste stop kwam Peggy uit Someren naast me zitten en dat was toch wel leuk om zo Nederlands te praten. In het hostel bleek dat we met een flinke groep waren. In onze kamer van acht lag 1 Duitser, 1 Vlaming en verder alleen maar Nederlanders. Ook buiten mijn kamer de nodige landgenoten, dus over een paar dagen in Hahei zijn we aardig vertegenwoordigd als klein landje. Velen zijn namelijk vandaag al terug gegaan naar Auckland, terwijl ik liever langer hier bleef in plaats van Auckland. Ik had die stad al wel gezien en eindig daar natuurlijk ook weer.

Als eerste stop hadden we een Kauri (spreek uit als Cody) boom, welke in korte tijd erg dik wordt en ook symbool staat in de film avatar. Daarna een korte stop in Whangarei (Fangarei) en door naar Paihia. Onderweg besloten om de hole in the rock tour voor vrijdagochtend te boeken. Daar later meer over. Na geïnstalleerd te zijn in het hostel ben ik samen met Peggy eerst een rondje gaan doen, waarbij we de kust zijn afgegaan voor wat mooie strandjes. Daarna een bbq en een leuk potje beerpong in het hostel waarbij we al duidelijk als Nederlandse groep bij elkaar zaten. Zelfs nog de halve finale gehaald met mijn Vlaamse teamgenoot Lenny. Verder veel gezelligheid met de groep. Met een groot deel van die groep gingen we de volgende dag mee met de trip naar cape reigna, het meest noordelijke puntje van nieuw zeeland. Dat was zeker mooi om te zien, maar het leukste was toch wel het sandboarden. Volle vaart van een zandduin af was erg leuk om te doen. Daarvoor was er een rit over het strand, ninety mile beach genoemd, waarbij we zelfs een andere bus uit het losse zand moesten slepen. Verder hele mooie landschappen onderweg waar de nodige koeien en schapen liepen. Hoogtepunt daarbij was cape reigna waar twee oceanen bij elkaar komen. Indrukwekkend, maar je kom niet echt goed zien dat die twee oceanen bij elkaar komen zoals ons eerder wel was verteld. Goede verkoper die tourgids ;) Klinkt nu misschien wat negatief, maar was erg mooi om te zien. Vervolgens het sandboarden en onderweg genoten van fish & chips.

Ik stop even hier en zal deze binnenkort aanvullen

1. Loes & Robin:
    26 november 2017
    De ochtend begint goed met een kop koffie en jouw nieuwe reisverslag :) De Bay of Islands klinkt erg tof en gevarieerd. Happy travels!

Groetjes,
  2. Michel:
    27 november 2017
    Klinkt tof man! Er komen nog veel meer mooie dingen op je af, dus blijf genieten :)