Begin van het Zuidereiland

12 december 2017 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Momenteel zit ik lekker buiten in Franz Josef en hoop ik dat het morgenochtend goed weer gaat worden. Ik ga morgen namelijk mogelijk op voor een heli hike, ofwel afgezet worden op de franz Josef glacier en daarna op ijs een hike. Dat zou dus een unieke ervaring kunnen worden, maar afgelopen dagen is het niet doorgegaan en kans is morgen ook wel 80% dat het niet doorgaat. Dus waarschijnlijk ga ik morgen weer een mooie hike maken en genieten van de mooie natuur hier. Het is echt weer heel anders dan de afgelopen dagen toen ik 4 nachten heb doorgebracht in Abel tasman. Dat was de eerste echte stop die ik heb gehad en daardoor was het ook afscheid nemen van mijn chauffeur met wie ik veel heb gelachen. Vandaar de last supper foto die jullie wellicht op Facebook hebben gezien.

Abel tasman was echt schitterend, schitterende stranden, mooi helder water en een fijne accomodatie. Bovendien weer wat oude bekenden gezien van eerder deze trip en ontspanning afgewisseld met inspanning. De eerste dag namelijk een dagje op een zeilboot terwijl ik de tweede dag een flinke hike van wel 30 km heb gelopen en dat zonder spierpijn of blaren. Tenslotte op de derde dag even naar het strand geweest, wat was gedaan en een en ander uitgezocht voor mijn trip naar Tasmanië.

Na de mooie tijd daar waren de afgelopen twee dagen vooral reisdagen. Waarbij ik de mooie westkust heb gezien. Elke keer verbaas ik me weer over het schitterende landschap en ook elke dag zie je weer nieuwe dingen. In de bus zitten is daarom zeker geen straf.

Verder is het vooral erg gezellig in de groep en leer je veel mensen kennen op deze manier. Zo spreek je samen af om samen inkopen te doen voor avondeten en ontbijt of ga He samen naar een kleine lokale wijn of bierproeverij welke allebei de afgelopen dagen voorbij zijn gekomen. Alles bij elkaar zorgt dat ervoor dat de tijd echt voorbij vliegt en ik erg geniet hier. Tot snel lieve mensen!!