Aankomst in Queenstown

17 december 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Zojuist even met de ouders bijgepraat en ondertussen ook backups van mijn foto’s en video’s aan het maken. Gisteravond goed op stap geweest en afscheid genomen van de nodige mensen met wie ik de afgelopen weken samen heb gereisd. Het was opnieuw erg gezellig onder het genot van de nodige biertjes.

Gistermiddag hier aangekomen na 2 nachten wanaka en een regenachtige hike naar de voet van de Franz Josef glacier. Beide avonden in Franz Josef echte apresski avonden gehad. Kortom veel lol met onze groep. Vervolgens wakker geworden met regen en het idee dat de heli hike niet door zou gaan. Daar aangekomen bleek dat er ondanks de regen een kans was om te gaan maar gekoppeld aan de nodige onzekerheid. Gezien de hoge kosten en die onzekerheid heb ik besloten om het niet te doen. Achteraf had ik wel de volledige hike kunnen doen, maar achteraf is mooi wonen ;)

Vervolgens een hike gedaan met periodes van regen. Bij terugkomst in het hostel echter lekker in een hot tub gezeten in de stralende zon. Het weer slaat hier in de bergen namelijk best snel om. Die avond opnieuw een leuke avond gehad en de volgende ochtend door naar wanaka. Onderweg daarheen eerst gestopt bij het schitterende lake matheson wat als een spiegel werkt. Zie ook mijn nieuwe profielfoto op Facebook. Daarna door naar wanaka en vlak daarvoor in een heel mooi landschap rijdend met de bus. Totaal een lange maar schitterende reisdag. Bij aankomst met bijna de hele bus gaan eten bij een Mexicaan aangezien onze chauffeuse Tia daarna namelijk de meeste van ons niet meer in haar bus zou hebben. Bovendien is dit haar laatste trip aangezien ze ontslag heeft genomen. Herkenbaar 😉

Na die avond eens met alleen Nederlands sprekende mannen op de kamer de volgende ochtend vroeg opgestaan om die ochtend te mountainbiken langs het meer. Naast de pittige inspanning op sommige steile stukken ook vaak gestopt om foto’s te maken. Vervolgens in de middag besloten om het rustig aan te doen en daarom naar de nieuwe star wars film geweest bij een leuk klein en uniek bioscoopje vlakbij ons hostel. In de avond vervolgens oude bekenden gezien en met het grootste gedeelte deelgenomen aan een karaoke.

De volgende ochtend weer vroeg op aangezien de Brit Adam me had gevraagd om mee te gaan naar het vliegen. Je had namelijk de mogelijkheid om zelf in een vliegtuig te vliegen onder begeleiding en dan gratis iemand mee te nemen. Ik was daarom cameraman. Ondertussen kon ik genieten van het schitterende uitzicht, een erg leuke ervaring.

Daarna langzaam op weg naar Queenstown met daarvoor nog een stop bij AJ Hackets om mensen te zien bungee jumpen. Bijzonder om te zien en bracht me soms aan hebt twijfelen om het te doen, maar besloten om dat geld te bewaren voor een andere droom: het zelf eens besturen van een formule 1 auto.

Bij aankomst in Queenstown eerst positief verrast door het hostel waar ik heb geboekt. Echt een heel fijn hostel. Vervolgens mijn trip naar Tasmanië geboekt en daarna uit eten en op stap geweest. Komende dagen queenstown verder onderzoeken en daarna door voor milford sounds. Snel meer :)

1. Loes & Robin:
    18 december 2017
    Wow Jurgen, een activiteitenlijstje om 'U' tegen te zeggen. Wat een mooie ervaringen, en zo te lezen ook in gezelschap van leuke mensen. Ook je vooruitzichten zijn allesbehalve vervelend.

Enjoy man! Wij blijven je avonturen met veel plezier lezen.